توری فلزی جوشی

جوش دادن مش فلزی با استفاده از تجهیزات جوشکاری دقیق، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ایجاد می شود. این دستگاه دارای محفظه‌ای است که می‌تواند جوش‌ها را در تقاطع‌های پیش‌بینی ‌شده تامین کند، که در مورد مش، نقاطی هستند که سیم‌های فولادی به ‌صورت افقی و عمودی تراز شده‌اند.

 

 

یک ردیف از سیم جوش موازی فولاد ضد زنگ به دستگاه وارد می شود و به دنبال آن مجموعه دیگری از سیم های موازی عمود بر سیم اول قرار می گیرد. سپس دستگاه محل اتصال 90 درجه دو سیم را به هم جوش می دهد. در جوش دادن از مقاومت الکتریکی برای تولید گرمای کافی برای تشکیل جوش استفاده می شود.

سیم ها در هنگام جوشکاری مشبک در زاویه قائم و عمود بر یکدیگر قرار دارند. هنگامی که سیم ها در موقعیت خود قرار گرفتند، تکنیک جوشکاری برنامه ریزی شده شروع می شود و یک جوش یکنواخت را در هر مقطع انجام می دهد.

پس از اتمام جوشکاری، طول دیگری از سیم های موازی به دستگاه وارد می شود تا جوشکاری ادامه یابد. پس از ایجاد طول مورد نظر شبکه جوش داده شده، عملیات متوقف می شود و مش به ابعاد مورد نیاز بریده می شود.

 

پس از جوشکاری، مش به دست آمده را می توان رول کرد یا به ورق های اندازه مناسب برش داد که اگر آن ها را به صورت ردیفی روی هم قرار دهیم ,پنل هایی از مش جوشی خواهیم داشت.

   

باید توجه داشت که  توری جوش داده شده سنگین‌تر، قوی‌تر و قوی‌تر از شبکه‌های سیمی بافته شده است اما فقط می‌تواند با مفتول های قطور تولید شود که بتواند فرآیند جوشکاری را تحمل کند.

استفاده از مفتول های قطور باعث می شود چشمه های درشت تری نسبت به توری های بافته شده داشته باشیم.

   

کاربرد توری جوشی :

 

به طور کلی در خصوص کاربرد توری مش جوشی می توان گفت این شبکه های میلگردی در ساخت و ساز و صنایع مختلف کاربرد دارند. به دلیل تنوع زیاد این محصول، در تامین بخش های زیادی از آن استفاده می شود. در اجرای سقف کامپوزیت، کانال سازی، در مترو و تونل های آن، صنعت پل سازی و همچنین کانال های آبرسانی از توری مش جوشی استفاده می کنند. همینطور در مواردی مانند سد سازی و پل سازی که مقاومت زیادی نیاز دارد، از توری جوشی استفاده می کنند.

 

اگر بخواهیم کاربرد توری مش را دسته بندی کنیم، موارد استفاده از آن به شرح زیر می باشد:

  1. توری مش معمولا برای مسطح نمودن بتن فونداسیون کف، دیواره ها، پل ها، جاده ها و … کاربرد دارد.
  2. طراحی و ساخت استخرها و سازه های بتنیاز دیگر کاربرد های ساختمانی مش جوشی می باشد.
  3. امروزه از توري شبكه فولادي با قطرهاي نازك ( بين ۲ تا ۴ ميلي متر ) جهت ساخت پانل هاي ۳ بعدي استفاده ميگردد.
  4. ساخت پالت، حفاظ و انواع قفسه و… از مصارف متداول انواع شبكه هاي فولادي در جهان امروز محسوب مي شود.
  5. این توری در ساخت دیوار های D3 یا همان ۳ بعدی کاربرد دارد.
  6. مخازن بتونی و شبکه سیمی پنجره ها نیز با استفاده از این توری ها تولید می شود. مش جوشی برای محافظت در مقابل فرکانس های رادیویی، به عنوان مثال در اجاق های مایکروویو و قفسه های انفرادی هم استفاده دارد.
  7. مش جوشی برای حراست از مناطق امن و به عنوان محافظ در قالب صفحه های مختلف نیز بکار می رود.

 

 

نکات قابل توجه در هنگام استفاده از توری مش جوشی :

 

  1. قبل از استفاده از توری مش جوشی حتما آن را از آلودگی و مواد چسبناک پاک سازی کنید. زیرا هنگام جوش دادن میلگرد مشکلی نباشد و به خوبی به هم متصل شوند.
  2. هنگام استفاده از توری مش در جوشکاری، جوش دادن میلگرد ها باید با نظم و به صورت یک دست انجام شود.
  3. در هنگام استفاده از میلگرد های توری مش جوشی باید توجه داشته باشید این اتصال ها که از طریق جوشکاری انجام شده اند از یکدیگر جدا نشوند.
  4. هرگز برای پروژه های خود از میلگرد هایی که دچار زنگ زدگی شده اند استفاده نکنید، زیرا استاده از آن ها تنها موجب خسارت و پرداخت هزینه گزاف برای شما خواهد شد.
  5. به دلیل اینکه امکان دارد، مش جوشی در برابر رطوبت دچار خوردگی شود، بهتر است در بعضی موارد از شبکه های مشی که گالوانیزه شده اند استفاده کرد.
1%
ورق پانچ در صنایع مختلفی مانند : دکوراسیون داخلی ،بوجاری ،دانه بندی و فضاسازی کاربرد دارد پارامتر های زیر در این محصول قابل تغییر است : نوع متریال ( قابل...
890,000
880,000
تومان
جهت اطلاع از قیمت لطفا تماس بگیرید !
/5
توری لوزی یا گسترده از ورق فلزی با ضخامت و جنس های مختلف ساخته می شود اجناسی مانند : ورق استیل ورق اهن سیاه ورق گالوانیزه ورق الومینوم و از...
جهت اطلاع از قیمت لطفا تماس بگیرید !
/5
سرند رولی از بافت مفتول ها به صورت تار و پود بوجود می آیند و برای چشمه ها با ضخامت مفتول های متفاوت قابل سفارش می باشد که معمولا به...
جهت اطلاع از قیمت لطفا تماس بگیرید !
/5
صفحات ضد لغزش عموما در محیط های صنعتی استفاده میشود که پارامتر های زیر در این محصول قابل تغییر است : جنس محصول ( ورق سیاه ، گالوانیزه ، استیل...
جهت اطلاع از قیمت لطفا تماس بگیرید !
/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *