به خم کاری لبه ی تورهای سرندی که معمولا با ورق زیر و روی توری اجرا می شود, خم کاری هوک گفته میشود.
همانطور که در تصویر مشخص است , طی این فرآیند لبه توری به اندازه ی 3 تا 5 سانتی متر با زاویه 30 تا 60 درجه خم میخورد.
با توجه به درخواست مشتری معمولا جهت جلوگیری از جداشدن این ورق فلزی از توری , پین هایی روی ورق نصب میشوند که در اصطلاح عامیانه به آن هوک به همراه پرچ گفته میشود.
انواع هوک :
- هوک بدون ورق
- هوک با ورق
- هوک با ورق و پرچ
- هوک با ورق کوچکتر از عرض توری ( جهت Over lap بهتر استفاده میشود . )
کاربرد و مزایای هوک :
- نصب الک روی دستگاه به مراتب ساده تر و سریعتر خواهد شد .
- جلوگیری از صدمه زدن به بدنه ی توری سرندی ناشی از عبور پیچ بند
- کشش بهتر و بیشتر توری مخصوصا در مش های ریز بافت
- کمک بسیار به استقامت و دوام توری سرندی مخصوصا در توری های ریز بافت
موارد استفاده از هوک در توری های سرندی :
- در انواع دستگاه های سرند لرزشی
- در دستگاه سرند روتاری یا ترومل
- در سرند های مخصوص کارخانه آسفالت
- در دستگاه های الک بوجاری